Informația este putere? Dar ce spuneți despre creativitate?

Informația este putere? Dar ce spuneți despre creativitate?

“Informația este putere”, cu toții am auzit acesta afirmație. Informația înseamnă cunoaștere.

Cu decenii in urma, când informația era greu accesibila, conferea un mare avantaj deținătorului.

Astazi, însă, informația este la un click distanță. Putem deține in buzunar informația dintr-o biblioteca. Informația a devenit o comoditate.

Așadar, avem “informația” și presupunem ca ne și dorim sa o accesam. 🙂

Care este adevarata putere astazi?

Conectarea informațiilor, găsirea de legături unice și speciale între diferitele forme ale cunoașterii.

Aceasta este definiția CREATIVITĂȚII.

Pentru asta este nevoie sa te OPRESTI și sa GÂNDEȘTI! (discutam despre asta intr-un articol anterior).

In fapt, lucrurile mărețe, marile descoperiri s-au întâmplat fix așa.

 

Hai sa presupunem ca lucrezi in marketing și pregatesti o campanie de promovare pentru un nou produs.

Cum pot arata etapele unui proces creativ ? (nu ma refer aici la procesul operațional cu care oamenii de marketing sunt familiarizati)

  1. Colectează

– găsirea unor surse de informații solide specifice temei/produsului

– studierea informațiilor și aprofundarea conceptelor

  1. Ce a rămas

– ce ti-a rămas in minte in urma studiului materialelor

– sumarizeaza in minte

  1. Pauza

– lasa orice gând legat de proiect deoparte și fa o activitate distractivă, rupe tiparul activităților tale obișnuite (alege ce te scoate din zona ta de siguranta, ceva in zona activitatilor creative-picteaza, compune, etc).

– așteaptă pana când ideea reapare

– ce observi ca s-a cristalizat?

  1. Lansează

– împărtășeste cu cât mai multe persoane, feedbackul este valoros

– încorporează in varianta îmbunătățită a ideii tale doar aspectele ce SIMȚI ca aduc ceva valoros. Vei sti la ce ma refer.

  1. Finalizează

– acum ideea ta este gata, doar retusuri de final

 

Nu toți ne naștem creativi, nu? Partea interesantă ca doar 10% din potențialul creativ este datorat moștenirii genetice, conform cercetătorilor.

Avem disponibil, teoretic, 90% din potențial la care sa lucram.

 

Studiile ne sugerează ca trăsuri ale personalității precum onestitatea, deschiderea la nou, pozitivismul sunt responsabile in mare măsura pentru inspirația individuală. Discutam intr-un articol anterior despre o astfel de atitudine, pe care o numeam de învingător. Aici cum o poți antrena (articol).

 

Tot din cercetări aflam ca o unealta extrem de eficientă pentru antrenarea creativității este coachingul.

Prin definiție, coachingul este un proces creativ de stimulare a conștientizării, proiectat sa te ajute sa îți atingi obiectivele. Cu ajutorul coachingului ne antrenam nivelul de deschidere la nou, ne gasim soluții inovative la intrebari dificile și, implicit, ne dezvoltam creativitatea.

 

Concluzionând, trăim in era in care informația a devenit o comoditate. Adevarata putere este găsirea de legături unice între diferitele forme de cunoaștere.

Investește in a-ți dezvolta creativitatea, vei avea un ROI spectaculos!

 

Resurse:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0092656609001317

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006899305016495

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *